Tempatan

Nama Calon: Annuar Musa Temui Abdullah

PUTRAJAYA 16 Nov. (Utusan Malaysia) - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Annuar Musa hari ini menemui Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Difahamkan pertemuan di pejabat Perdana Menteri di Bangunan Perdana Putra di sini adalah bagi menyerahkan nama calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Pasir 6 Disember ini.

Bagaimanapun tidak ada kenyataan yang dikeluarkan pejabat Perdana Menteri mahupun Annuar sendiri mengenai pertemuan itu.

Antara nama yang disebut-sebut bakal menjadi calon BN ialah Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman; Timbalannya, Hanafi Mamat; Naib Ketuanya, Che Johan Che Pa dan Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO Kelantan, Tuan Anuar Tuan Mat.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan penamaan calon pada 27 November ini.

Pilihan raya itu diadakan ekoran kematian wakil rakyat kawasan berkenaan, Wan Abdul Aziz Wan Jaafar akibat kanser hati pada 31 Oktober lalu.

Pada pilihan raya umum lepas, Allahyarham yang mewakili Pas memenangi kerusi itu selepas menewaskan Hanafi yang merupakan calon BN dengan majoriti 56 undi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home